Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 The Hunger Games ~ (Stängd tråd)

Gå ner 
+2
Ghoul
Clovely
6 posters
FörfattareMeddelande
Clovely
Sponsor
Sponsor
Clovely


Kvinna

Inlägg : 183

Distrikt : 2

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimesön apr 08, 2012 5:20 pm

Hejsan alla glada! Very Happy
Tänkte att jag skulle starta ett rollspel nu, som alla intresserade kan joina. Vi kommer rollspela med de karaktärer som vi redigerar under "min deltagare." Ni behöver alltså inte gorma med några mallar. Det enda kraven jag har, är att ni ska försöka skriva så långa och beskrivande inlägg som möjligt, och att ni ska följa några små regler som jag satt upp. Happy Hunger Games!

Handling: Rollspelet börjar när de stiger in i hissen. De får inte lämna metallplattorna innan ljudet av gonggongen hörs. Metallplattorna är placerade på land en bit bort ifrån Ymnighetshornet, en silvrig behållare innehållande mat, vapen och annat som hjälper din karaktär under spelets gång. En miltals lång tropisk skog ligger cirka tio meter ifrån Ymnighetshornet. I den gröna skogen finns det många faror, allt ifrån kraftfällt till giftiga djur och insekter till blodtörstiga mutanter. De första spelarna bör göra är att hitta vatten, eftersom att det lär behövas. Under några veckor pågår en blodig kamp mellan liv och död inuti arenan, och endast den sista överlevande får åka hem igen.

Regler:
• Bara en kommer levande ut ur arenan, så det är därför tillåtet att döda sina motståndare. OBS! Spelets regler kan ändras (beslutet ligger hos mig).
• Ingen är oövervinnerlig, så därför är det inte tillåtet att döda sina moståndare genom PowerPlay.
• Din karaktär kan inte överleva allt, skjuter någon en pil emot dig så kan du inte alltid välja att undvika den. Förr eller senare skadas du eller så dör du.
• Endast två spelare från varje distrikt (en manlig och en kvinnlig).
• Vi följer även original reglerna som du kan hitta högst upp i rollspels forumet.
• Innan du anmäler dig som deltagare till ett distrikt, KOLLA FÖRST OM DET ÄR LEDIGT. Det blir lättare för alla så! Smile

TRIBUTES:

Distrikt 1:
Buttercup - Flicka, Distrikt 1
Marvel - Pojke, Distrikt 1

Distrikt 2:
Clovely - Flicka, Distrikt 2

Distrikt 3:
Lisen563 - Flicka, Distrikt 3

Distrikt 4:
Peeta - Pojke, Distrikt 4
whirlwind - Flicka, Distrikt 4

Distrikt 5:
Clove - Flicka, Distrikt 5

Distrikt 6:
Allebasi - Flicka, Distrikt 6

Distrikt 7:
Foxface - Pojke, Distrikt 7
JMason - Flicka, Distrikt 7

Distrikt 8:
EMELESEL - Pojke, Distrikt 8

Distrikt 9:
Primrose - Flicka, Distrikt 9

Distrikt 10:
Rue - Flicka, Distrikt 10

Distrikt 11:
Tess Foxhair - Flicka, Distrikt 11

Distrikt 12:
Katniss - Flicka, Distrikt 12
Peeta Mellark - Pojke, Distrikt 12


Ett exempel på PowerPlay;

"Cassia greppade kniven och tog ett språng emot Eric. Hon tog ett stadigt grepp om kniven, och kastade den mot honom. Kniven genomborrade genast hans hjärta. Kanonskottet ljöd, han var död."

Det är alltså när du rollar med en annans karaktär, istället för att rollspelaren får bestämma över den själv.
So, nu ändrar vi det där inlägget jag skrev, till godkänt rollspel;

"Cassia greppade kniven och tog ett språng emot Eric. Hon tog ett stadigt grepp om kniven och kastade den, i hopp om att den skulle genomborra hans bröst."

Då får alltså rollspelaren som rollar som Eric, bestämma om han ska väja undan eller inte. Däremot, så kan man inte välja att väja undan hela tiden. För hallå, det är ju inte odödliga. Wink

Det är väl OK att undvika ca 2-3 gånger, men som sagt, din karaktär är inte oövervinnerlig.


Senast ändrad av Clovely den tis apr 10, 2012 5:13 pm, ändrad totalt 12 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimesön apr 08, 2012 7:52 pm

Förlåt alla för att jag har rensat bort allt, men det blev så rörigt xD

Så från och med nu för att undvika röror, om ni ska anmäla er skriver ni i den här mall grejen:

Jag vill vara: Här skriver ni vilket distrikt ni vill komma ifrån och om ni är tjej eller kille.
Länk till RPG Sheet: Här skriver ni länken till eran RPG sheet.

Och glöm inte att kolla först om platsen är ledig! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 6:25 pm

Eftersom Clovely inte är inne så fixar jag det här. :p

Peeta Mellark - Ja den platsen är ledig jag lägger till dig!

girl on fire - Om du bläddrar upp lite så ser du att Katniss redan har frågat om den platsen, så du får nog ta en annan! Smile

JMason - Den platsen är ledig så jag lägger till dig!

Glöm inte att fylla i era RPG Sheets ordentligt nu eftersom det är dem vi använder Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
girl on fire
Deltagare
Deltagare
girl on fire


Kvinna

Inlägg : 18

Distrikt : 12

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 6:36 pm

whirlwind skrev:
Eftersom Clovely inte är inne så fixar jag det här. :p

Peeta Mellark - Ja den platsen är ledig jag lägger till dig!

girl on fire - Om du bläddrar upp lite så ser du att Katniss redan har frågat om den platsen, så du får nog ta en annan! Smile

JMason - Den platsen är ledig så jag lägger till dig!

Glöm inte att fylla i era RPG Sheets ordentligt nu eftersom det är dem vi använder Very Happy
Smile
Ok. Men flickan från distrikt 8 är ledig så då joinar jag!!!
Behöver bara ändra min RPG Sheet lite bara...
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 6:40 pm

girl on fire skrev:
whirlwind skrev:
Eftersom Clovely inte är inne så fixar jag det här. :p

Peeta Mellark - Ja den platsen är ledig jag lägger till dig!

girl on fire - Om du bläddrar upp lite så ser du att Katniss redan har frågat om den platsen, så du får nog ta en annan! Smile

JMason - Den platsen är ledig så jag lägger till dig!

Glöm inte att fylla i era RPG Sheets ordentligt nu eftersom det är dem vi använder Very Happy
Smile
Ok. Men flickan från distrikt 8 är ledig så då joinar jag!!!
Behöver bara ändra min RPG Sheet lite bara...


Du måste inte ändra distrikt där om du inte vill, om du blir tvungen att ändra ditt distrikt för att vara med på just det här rollspelet så är det bara temporärt Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
girl on fire
Deltagare
Deltagare
girl on fire


Kvinna

Inlägg : 18

Distrikt : 12

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 6:45 pm

whirlwind skrev:
girl on fire skrev:
whirlwind skrev:
Eftersom Clovely inte är inne så fixar jag det här. :p

Peeta Mellark - Ja den platsen är ledig jag lägger till dig!

girl on fire - Om du bläddrar upp lite så ser du att Katniss redan har frågat om den platsen, så du får nog ta en annan! Smile

JMason - Den platsen är ledig så jag lägger till dig!

Glöm inte att fylla i era RPG Sheets ordentligt nu eftersom det är dem vi använder Very Happy
Smile
Ok. Men flickan från distrikt 8 är ledig så då joinar jag!!!
Behöver bara ändra min RPG Sheet lite bara...


Du måste inte ändra distrikt där om du inte vill, om du blir tvungen att ändra ditt distrikt för att vara med på just det här rollspelet så är det bara temporärt Smile
Ok! Då förstår jag! Tack så mycket!! I love you
Men iallafall:
Jag vill vara: Flicka, Distrikt 8
https://panemportalen.swedishforum.net/u24rpg


Senast ändrad av girl on fire den mån apr 09, 2012 7:10 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 7:00 pm

NOTERA att karaktärens distrikt inte är den samma som ditt personliga.... man kan ju ha olika.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 7:04 pm

Katniss skrev:
NOTERA att karaktärens distrikt inte är den samma som ditt personliga.... man kan ju ha olika.

Precis så! Det man själv har på sin profil är det man själv skulle valt att vara i. Och det man har på sitt RPG Sheet är det distriktet man vill att sin karaktär ska vara i! :3
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Gäst
Gäst
avatar



The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 10:56 pm

Jag vill vara: Flicka från Distrikt 9
Länk till RPG Sheet: https://panemportalen.swedishforum.net/u34rpg

Hoppas det går bra Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 10:59 pm

Primrose skrev:
Jag vill vara: Flicka från Distrikt 9
Länk till RPG Sheet: https://panemportalen.swedishforum.net/u34rpg

Hoppas det går bra Very Happy

That's perfect!
Jag lägger till dig eftersom inte Clovely är inloggad :3
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:39 pm

PRIMROSE!!!! *sakna*
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Gäst
Gäst
avatar



The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 6:55 am

Tack Very Happy

KATNISS!!!
Till överst på sidan Gå ner
Clovely
Sponsor
Sponsor
Clovely


Kvinna

Inlägg : 183

Distrikt : 2

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 9:10 am

Sådär! Nu tror jag att vi tar och "stänger" tråden, eftersom att så pass många intresserade har anmält sig. c:
Vi måste ju ha lite tributes som bara "finns där", som ingen rollar. De kanske blir dödade av Karriäristerna vid Ymnighetshornet, vad vet jag? Vi måste ha några såna i alla fall, tycker jag.
Tack för alla som har joinat, vi får försöka komma på gemensamt en dag och tid då rollspelet skulle kunna starta. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 10:17 am

Okidoki Smile
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 10:26 am

Vänta...kunde jag vara med? O.o
Finns ju fortfarande ingen i distrikt 8...
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 10:52 am

EMELESEL skrev:
Vänta...kunde jag vara med? O.o
Finns ju fortfarande ingen i distrikt 8...

Jag tror inte det skadar någon att du är med från distrikt 8 om du skriver om du vill vara tjej eller kille, och länkar ditt RPG Sheet kan jag lägga till dig ;D
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 10:54 am

whirlwind skrev:
EMELESEL skrev:
Vänta...kunde jag vara med? O.o
Finns ju fortfarande ingen i distrikt 8...

Jag tror inte det skadar någon att du är med från distrikt 8 om du skriver om du vill vara tjej eller kille, och länkar ditt RPG Sheet kan jag lägga till dig ;D
Efter här men RPG Sheet? O.o
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 10:57 am

Gå in på din profil > min deltagare! c:

Du kan läsa om det i en tråd under The Capitol. Men jag kan kortfattat förklara att det är där du kommer skapa din egna karaktär och det är den du oftast kommer använda när du rollspelar här :> Sen kan du ju trycka på någon annans RPG Sheet länk på första sidan för lite inspiration eller om du inte fattar något Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 11:07 am

whirlwind skrev:
Gå in på din profil > min deltagare! c:

Du kan läsa om det i en tråd under The Capitol. Men jag kan kortfattat förklara att det är där du kommer skapa din egna karaktär och det är den du oftast kommer använda när du rollspelar här :> Sen kan du ju trycka på någon annans RPG Sheet länk på första sidan för lite inspiration eller om du inte fattar något Smile
Aha, okej. Tror jag har gjort en liten nu...
Kan man bara ha en karaktär?
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 11:08 am

Längtar tills vi börjar Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 11:16 am

EMELESEL skrev:
whirlwind skrev:
Gå in på din profil > min deltagare! c:

Du kan läsa om det i en tråd under The Capitol. Men jag kan kortfattat förklara att det är där du kommer skapa din egna karaktär och det är den du oftast kommer använda när du rollspelar här :> Sen kan du ju trycka på någon annans RPG Sheet länk på första sidan för lite inspiration eller om du inte fattar något Smile
Aha, okej. Tror jag har gjort en liten nu...
Kan man bara ha en karaktär?

Eftersom det är meningen att man bara ska ha en karaktär att använda i rollspelen här så ja. Det blir så rörigt annars. c:
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Clovely
Sponsor
Sponsor
Clovely


Kvinna

Inlägg : 183

Distrikt : 2

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 11:23 am

EMELESEL skrev:
Vänta...kunde jag vara med? O.o
Finns ju fortfarande ingen i distrikt 8...

Det ska väl gå bra? c:
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitimetis apr 10, 2012 12:16 pm

EMELESEL skrev:
whirlwind skrev:
Gå in på din profil > min deltagare! c:

Du kan läsa om det i en tråd under The Capitol. Men jag kan kortfattat förklara att det är där du kommer skapa din egna karaktär och det är den du oftast kommer använda när du rollspelar här :> Sen kan du ju trycka på någon annans RPG Sheet länk på första sidan för lite inspiration eller om du inte fattar något Smile
Aha, okej. Tror jag har gjort en liten nu...
Kan man bara ha en karaktär?

Jag lägger till dig som kille eftersom du har en bild på en kille och använde 'han' i beskrivningen även om det står flicka...

Låser denna tråd då alla platser är tagna Clovely får göra en ny tråd för att rollspela i för att undvika röror :3 (Kopiera gärna listan med dem som är med och deras rpg sheets.)
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Sponsored content





The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) Empty
InläggRubrik: Sv: The Hunger Games ~ (Stängd tråd)   The Hunger Games  ~ (Stängd tråd) I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
The Hunger Games ~ (Stängd tråd)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» The Crafter Games - The Hunger Games in MINECRAFT!
» The 74th Annual Hunger Games [Fullt]
» The 50th annual Hunger Games, the second Quarter Quell! [Privat, JMason & Haymitch]
» The Hunger Games Adventure
» ~ The Hunger Games (Fullt, påbörjat)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Rollspelsforumet-
Hoppa till: