Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 7:19 am

En till rollare, en duktig vore bra.
Först till kvarn, vi kör med våra RPG Sheets så börjar vi från att deltagarna är inne på arenan.
Obs! Karaktärerna vi rollar är från samma distrikt, distrikt 6. Så om din karaktär råkar vara från ett annat är det bara att låtsas. Smile

Regler:
• Bara en kommer levande ut ur arenan, så det är därför tillåtet att döda sina motståndare.
• Ingen är oövervinnerlig, så därför är det inte tillåtet att döda sina moståndare genom PowerPlay*.
• Din karaktär kan inte överleva allt, skjuter någon en pil emot dig så kan du inte alltid välja att undvika den. Förr eller senare skadas du eller så dör du.
• Vi följer även original reglerna som du kan hitta högst upp i rollspels forumet.

*Om du undrar vad Powerplay kan du antingen fråga någon i Staff i ett PM eller kolla i Instruktionerna för rollspel i rollspelstråden!


Som sagt, vi startar från att våra karaktärer är på "plattorna" vid ymningshornet.


Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 7:22 am

Hej! Jag rollar gärna om ingen annan vill! (Eftersom jag redan är med i två känns det oschysst att ta en plats som kanske någon annan vill ha.)

Men det skulle vara bra om du la in lite grundläggande regler i första inlägget! Annars kan jag göra det åt dig! Smile

Och här på PP så behövs det inte några jobbiga mallar utan vi kör med något som kallas RPG Sheets. Det är alltså en egen karaktär man alltid använder. Du kan redigera din karaktär under Profil > Min Deltagare!
Om man nu önskar att de som rollar ska vara från samma distrikt så är det ju bara att låtsas om ens egna karaktär inte är från samma distrikt!

Happy Hungergames! c:
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 7:28 am

OK, är så van med att man skriver mallar när man rollar!
Jag är ny är, så jag vet inte riktigt allt än.
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 7:30 am

Ja det är helt lugnt jag fixar det här åt dig! :3
Om du behöver hjälp eller vill fråga något är det bara att skicka ett PM till mig! Very Happy

EDIT; Nu har jag ändrat i ditt inlägg hoppas du hittar någon att rolla med annars har du mig :3
Ha så roligt!
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 7:35 am

Här skriver vi ju också mallar men dem är kvarstående. Helt enkelt eftersom dem är karaktär cheats. Säg bara till om du har frågor. <3
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 7:36 am

Tacktacktack för att du hjälpte mig!!!
Om ingen annan vill så kan vi rolla, men vi kan vänta en stund och se om någon svarar.
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 10:18 am

Hade gärna gett det en chans, om det är okej? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 10:32 am

Okej, om du vill. Har du gjort en karaktär cheats eller vad sjutton det heter?
Är din cheats en tjej elr kille?
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 10:42 am

Har gjort en deltagare under min deltagare om det är det du menar, japp. Det är en kille Smile
Har en liten fråga bara, varför ska alla vara från samma distrikt? :3


Senast ändrad av sovsvampen den ons apr 11, 2012 10:43 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavade fel på alla)
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 10:49 am

Hade från början tänkt att den andra rollarens cheats skulle vara tjej, men jag kan vara från ett annat distrikt. Det kan ju inte vara två killar från samma distrikt, om de inte gjort en rejäl ändring i reglerna...
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 11:03 am

Kan ändra till tjej, men orkar inte ändra min deltagare helt, så kan jag bara skriva en mall? :3
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 1:01 pm

Ja, det kan du om du vill.
Gud, jag känner mig väldigt irriterande...
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimeons apr 11, 2012 1:08 pm

Haha, nejnej det är lugnt! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimetor apr 12, 2012 3:37 pm

*Pustar ut* Vilken tur, kände mig sjukt irriterande.
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimetor apr 12, 2012 6:41 pm

Så ska jag bara skriva en mall eller något? Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimefre apr 13, 2012 5:49 am

Ja, för jag hade tänkt att det skulle vara lite Katniss-och-Peeta stil i rollet. Att de är kära.
Känner mig fortfarande irriterande...
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimefre apr 13, 2012 10:38 pm

Nejnej, känn dig inte det! det är helt okej! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimesön apr 15, 2012 8:50 am

Okej, ska du göra mallprylen snart?
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimesön apr 15, 2012 2:58 pm

Just det, mallen:

Namn: Mira Nelipps
Distrikt: 6
Ålder: mellan 13 - 15 år, beroende på hur gammal din deltagare är? Surprised
Styrkor och svagheter: Mira är kvicktänkt och snabb, hon har dock svårt för höjder alltså att t.ex klättra i träd. Hon är ganska smidig när det gäller att kasta knivar, dock är hon inte så stark. Hon är van med att vara ensam och har snabba reflexer, hon kan skjuta pilbåge men hon har svårt att hantera svärd och spjut.
Strategi: Mira har ingen speciellt strategi, hon vill inte att dom andra ska se henne som ett hot, därför hade hon tänkt smälta in och hålla sig undan så många som möjligt.
Kön: tjej
Utseende: Hon har långt svart hår, hennes hud är blek och hon har lysande gröna ögon. Hennes ögon är stora, så det är det första man märker när man tittar på henne. Hon är smal och ganska "tunn", hon har inte så mycket muskler att visa.
Bakgrund: Mira bor med sin mamma, hennes pappa lämnade henne när hon var ca 9 - 10 år gammal, hon vet inte vad som hände han men hennes mamma hoppas på att han var/är död. Hon har aldrig vetat varför hennes mamma hoppas något så hemskt, men hennes mamma säger att hon kommer få veta någon gång. Mira brukar ofta vara ensam då hennes mamma jobbar och sliter mycket, mira är van med att fixa egen mat och hon har inte så många vänner att prata eller vara med, så hon brukar fantisera väldigt mycket för sig själv.
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimemån apr 16, 2012 3:11 pm

Min karaktär är 14, så Mira kan väll vara 14-15 år.
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimemån apr 16, 2012 7:57 pm

Okej, hon är 14,5 år då, haha när startar vi? Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimetis apr 17, 2012 2:53 pm

Självklart!
Jag kan börja.
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimetis apr 17, 2012 3:19 pm

Ja, gör gärna det! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimetis apr 17, 2012 3:37 pm

Sextio sekunder. Deltagarna har sextio sekunder på sig att inspektera sina motståndare och arenan.
Arenan var i år uppdelad i olika sektioner. Berg i norr, tät skog i väst. Hav, floder och åar i öst och ödemark i syd.
Mitt i allt detta står den gyllene Ymningshornet, fyllt med mat, vapen, medecin och andra nödvändiga saker som kan behövas för att överleva.
"Ge dig INTE in i blodbadet" hade Jacks handledare sagt, men han brydde sig inte. Han ska få tag i så mycket som möjligt och sedan hindra folk från att skada Mira.
"Sextio sekunder Jack" mumlar han tyst. Sextio sekunder, sedan kan du göra vad du vill och hindra folk från att skada Mira. Han kunde inte dölja att han fått känslor för henne, han vet inte riktigt varför.
Jack inspekterar sina motståndare. De starka karriäristerna och de lite svagare från de fattigare distrikten.
Trettio sekunder kvar sedan skulle han springa mot Ymningshornet och ta så mycket som möjligt, men inte för mycket.
Tjugo sekunder kvar. Han ska göra allt som krävs för att skydda sig själv och Mira, oavsett om hon vill eller inte. Hon får bara inte dö. Det är inte ens tänkbart för honom, så därför ska just det inte ske.
Tio sekunder kvar.
"10... 9... 8..." Jack räknar tyst ner sekunderna som är kvar. "Noll."
Gonggongen ekar över arenan och Jack börjar springa mot Ymningshornet.

((OOC: Vi bestämmer vad de andra karaktärerna gör, eftersom ingen rollar dom))
Till överst på sidan Gå ner
sovsvampen
Åker tåget
Åker tåget
sovsvampen


Kvinna

Inlägg : 45

Distrikt : 11

I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitimetis apr 17, 2012 4:05 pm

Det var nu det gällde, om sextio sekunder skulle hon springa, kolla bak och springa igen. Hon andades tungt och hoppades att hon inte skulle gripas av panik och bli helt förstenad. Tiden räknades ner, 20 .. 19 .. 18. Hon slängde snabba blickar på sina motståndare för att se om någon ar nervös. Alla stod och stirrade mot det gyllende ymningshornet som solen strålade ner på. " Hitta vatten, undvik bldobadet & överlev" det var dom orden hon hade fått höra mest av sin omgivning, hon skulle klara detta. 10 .. 9 .. 8 .. 7. Hennes sista blick åkte bort mot Jack. Hon undrade hur han tänkte, vad han skulle göra och hur han skulle vara mot henne.

Mira ville inte under några omständigheter skada Jack, det var nått speciellt med han, nått som hon inte såg i många, hon ville inte att han skulle råka illa ut. Mira kunde dock inte tillåta sig själv att tänka så då hon inte visste ett dugg om vad som rörde sig i hans tankar.
3 ... 2 ... 1 ... 0. Gongongen ekade över hela arenan och Mira började springa för sitt liv mot Ymningshornet hon skulle få tag i knivarna eller bågen, det spelade ingen roll vad bara hon fick tag i det. Hennes ända försvar.

((OOC: okej, låter bra Smile))
Till överst på sidan Gå ner
http://annieostberg.blogg.se/annie
Sponsored content





I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) Empty
InläggRubrik: Sv: I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)   I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn) I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
I know you love me, but only one coms out(THG, först till kvarn)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Rollspelsforumet-
Hoppa till: