Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

[FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]

Gå ner 
+4
Ghoul
Buttercup
Clovely
Peeta
8 posters
FörfattareMeddelande
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

Distrikt : 12

[FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] Empty
InläggRubrik: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 2:47 pm

Jag har skrivit en fanfiction-novell. Aw. Jag är inte den bästa, men jag är ju inte sämst. Men detta är en novell, så den är inte alls lång. Smile

Jag ger tveksamt ifrån mig ett pip när Smörblomma kommer in i huset. Han sätter sig på soffkanten och tittar på mig. ”Jag förtjänar honom inte, Smörblomma”, säger jag och ger ifrån mig en suck. ”Men jag vill ha honom nära mig, hos mig.” Smörblomma fräser åt mig och hoppar sedan ned på golvet för att sticka ut i naturen igen. Jag håller med Smörblomma, jag är självisk som säger så. Peeta förtjänar bättre. Det finns inte mycket där ute, inte mer än gamla nedbrända byggnader och gamla hus. Det var bara segrar byn som lyckades överleva. Jag vet inte varför. För att plåga mig? För att bryta mig samman? Jag ser svansen på Smörblomma försvinna ut ur dörren och sedan lägger jag mig ned i soffan igen. Det enda jag fruktar är mina mardrömmar som kommer om natten, när Peeta inte är här. Han är den enda som kan hålla borta mina mardrömmar. Mardrömmar, där jag ser Cato plågas till döds, där Prim sprängs, där jag förlorar Peeta, mardrömmar som kommer plåga och förfölja mig hela livet. Ett plågsamt minne, av Rue, dyker upp och jag börjar darra. Jag lägger mig på sidan, och stirrar ut genom fönstret. Med vaksamma ögon ser jag allt som händer utanför husets varma väggar. En fjäril landar på en blomma, och försvinner sedan lika snabbt som den kom. Jag blundar, länge nog för att få en bild i huvudet, en bild av Peeta. En bild av Peeta som kommer upp på scenen när hans namn har blivit uppropat. I det ögonblicket önskade jag inget annat än att någon skulle anmäla sig frivilligt. Nu är jag tacksam över att det var just Peeta som ropades upp. Jag ser framför mig Peeta, jag ser hans leende, han kropp, hans ögon. ”Han är för bra för mig”, mumlar jag, innan jag slocknar och ger efter för sömnen, som smög sig på mig som ett molntäcke.

När jag vaknar upp är jag klibbsvettig, jag svettas och skriker högt. Jag skakar våldsamt, mest av förfäran över mardrömmen. Jag drömde att jag förlorade pojken med brödet. Snabbt lirkar jag av mig filten och på ostadiga ben går jag snabbt bort till telefonen. Jag famlar med den ett tag innan jag får ett fast grepp om telefonen och slår med osäkra fingrar Peetas telefonnummer. Efter 3 ringsignaler lyfts luren och Peetas stadiga röst hörs i luren. ”Peeta”, svarar han. Jag ger ifrån mig en lättnadens suck. Jag vill inte hålla undan mina drömmar från Peeta. ”Peeta” , upprepar jag tyst. ”Peeta”, tänker jag. I luren hör jag hur Peeta skrattar lågt. ”Vad?”, frågar jag osäkert och blir nervös. Katniss Everdeen, härmskrikan, jag. ”Ringde du mig bara för att säga mitt namn?”, Peeta skrattar högre. ”Jag ville bara vara säker på att du inte hade lämnat mig”, viskar jag, som om den tanken var förbjuden. Jag är självisk som säger så, för jag förtjänar inte honom. Peeta tystnar, och jag undrar om jag sagt något olämpligt. Luren tystnar helt och jag suckar besviket. Egentligen vet jag inte vad jag skulle uppnå med att ringa honom, jag ville Jag hänger tillbaka telefonen i telefonjacket och går tillbaka till soffan. Jag sätter mig ned med en duns, och lägger mig sedan i samma position som innan, så jag har samma utsikt genom fönstret. ”Katniss?”, Peetas röst får mig att rysa till av välbehag. Jag flyger upp ur soffan och ser Peeta utanför, andfådd och röd om kinderna. Dörren står redan på glänt, och Peeta behöver inte mer än ge den en liten knuff för att kunna komma in. Han ler. ”Katniss, du kommer aldrig förlora mig.” Peeta omfamnar mig och jag borrar mig in i hans bröst. Han luktar Peeta, han luktar gott. ”Peeta, det har alltid varit du”, viskar jag in i hans bröst. Jag känner hans hjärtslag, och just då, slår den ett extra slag.
Till överst på sidan Gå ner
Clovely
Sponsor
Sponsor
Clovely

Kvinna

Distrikt : 2

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:22 pm

Lika fantastiskt bra som förra gången jag läste den! Very Happy
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:22 pm

Clato skrev:
Lika fantastiskt bra som förra gången jag läste den! Very Happy

Haha, jag dör. Tack. <3
Buttercup
Sponsor
Sponsor
Buttercup

Kvinna

Distrikt : 7

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:23 pm

YAYAY flower
JONNA MELLARK IS A king (and a rendeer )
Ghoul
President
President
Ghoul

Kvinna

Distrikt : 5

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:24 pm

Så underbart och fint skrivet! Jätte bra!
https://panemportalen.swedishforum.net
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:25 pm

whirlwind skrev:
Så underbart och fint skrivet! Jätte bra!

Naww, tack! Embarassed
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:25 pm

Buttercup skrev:
YAYAY flower
JONNA MELLARK IS A king (and a rendeer )

Naw, lol! på dig Uno.
Marvel
Sponsor
Sponsor
Marvel

Kvinna

Distrikt : 1

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:45 pm

Den var mycket bra, underbar. Men jag måste tyvärr dissa Everlark. Det ska vara Peeniss! Wink
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:47 pm

Waw. Fantastiskt verkligen. Önskar att jag hade den kreativiteten. Smile
Va stolt jag är över våra medlemmar. ^_^
http://www.jordan.studio.nu
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:47 pm

Tracker Jacker skrev:
Den var mycket bra, underbar. Men jag måste tyvärr dissa Everlark. Det ska vara Peeniss! Wink

HAHA, naw. Jag tycker själv att Peeniss låter..fel Embarassed Jag är liksom, misstolkig (JAG VET ATT DET INTE ÄR ETT ORD...men jag säger det ändå) så jag tar sådant, heeeelt fel. Crying or Very sad Så jag föredrar Everlark. :3
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:48 pm

Katniss skrev:

Naww. Nu rodnar jag. Embarassed Du har ju din egna kreativitet, du har ju gjort mycket utav hemsidan, eller hur? :3
Rue
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Rue

Kvinna

Distrikt : 11

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:53 pm

Underbart bra. Very Happy
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:54 pm

JonnaMellark skrev:
Katniss skrev:

Naww. Nu rodnar jag. Embarassed Du har ju din egna kreativitet, du har ju gjort mycket utav hemsidan, eller hur? :3

Det stämmer. Ska nog försöka mig p på något sånt här ngn gång men inte från mobilen. Jobbigt nog att göra hemsida fån mobil xD
http://www.jordan.studio.nu
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:54 pm

Rue skrev:
Underbart bra. Very Happy

..tack. Embarassed
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 3:55 pm

Katniss skrev:
JonnaMellark skrev:
Katniss skrev:

Det stämmer. Ska nog försöka mig p på något sånt här ngn gång men inte från mobilen. Jobbigt nog att göra hemsida fån mobil xD

?!?!?!?!? DU sa vad?! Har du gjort hemsidan på mobilen?! Oherregud. Du är ju grym! Very Happy
Ghoul
President
President
Ghoul

Kvinna

Distrikt : 5

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 4:07 pm

Eller hur! Katniss har gjort sidan sååå fin! Smile

Och för att komma tillbaka On Topic den här ff'n är så asjfhsjhs bra! Smile
https://panemportalen.swedishforum.net
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 4:09 pm

whirlwind skrev:
Eller hur! Katniss har gjort sidan sååå fin! Smile

Och för att komma tillbaka On Topic den här ff'n är så asjfhsjhs bra! Smile

Yepp, jag håller med. Den är jätte fin. :3

Haha, naw. Tack. Jag blir alltid så..blyg när folk uppmuntrar och kommenterar positivt på mina saker. Embarassed
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason

Kvinna

Distrikt : 7

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimesön apr 08, 2012 9:03 pm

Jonna, du skriver helt AMAAAAAZING!
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta

Kvinna

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:42 am

JMason skrev:
Jonna, du skriver helt AMAAAAAZING!

Naw, nej. Embarassed
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]   [FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark] I_icon_minitime

[FF] - Du kommer inte förlora mig [Everlark]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Fanfiction-
Hoppa till: