Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vissnande gullviva [SV]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Mrs Sugarcube Odair
Vid slåttern
Vid slåttern
Mrs Sugarcube Odair


Kvinna

Inlägg : 6

Distrikt : 4

Vissnande gullviva [SV] Empty
InläggRubrik: Vissnande gullviva [SV]   Vissnande gullviva [SV] I_icon_minitimesön jun 02, 2013 4:10 pm

Hey! ^^ Tänkte skriva en liten fanfic, kanske ni vill veta lite mer om den, dåså, läs lite längre ner.. cc:

"Primrose Everdeen!"
Effie Trinket's överdrivna, hurtiga huvudstadsdialekt hörs ur högtalarna.
Det känns som att hon skriker ut det över hela Panem, ett glädjerop.
Blickarna vänds mot mig, mina kinder blir rosigt röda och jag försöker stoppa in blusen baktill. Jag känner att blusen åker in under kjolen baktill, och börjar gå med små, stela steg mot scenen. Alla följer mig med blicken. Ett lågt, dystert mummel hörs över folkhavet, de verkar tycka synd om mig. Jag försöker svälja gråten, men tår efter tår rinner ner för mina kinder och det känns som att jag är hel röd i hela ansiktet. Blusen åker upp igen baktill och jag bara väntar på att pojkarna i min klass ska skratta till för den pinsamma stunden, men till och med de tiger. Jag vänder blicken till Katniss. Hon stirrar tomt ut i luften, med munnen halvt öppen. Jag ser direkt en yngre Katniss, hur hon stirrar på borgmästaren utan ett ord när hon fick beskedet att vår far. Jag minns rädslan, jag var inte rädd för hur vi skulle klara oss utan på hur Katniss reagerade. Katniss var inte typen som skrek om nätterna, sprang gråtandes till mamma eller försökte vara så snäll som möjligt för att inte vara ett problem. Det var jag.
Jag vänder blicken mot Gale, som ser på mig med sorg i blicken. Han tänker nog på Rose, sin syster. Att inte kunna rädda någon i sin familj. Sedan vänder jag blicken mot mor, jag ser henne inte men jag vet att hon ser mig på de stora skärmarna.

Ja, alltså denna fanfic handlar om att det är PRIM som är med i THG, inte Katniss.. c: någon som vill fortsätta läsa? ;D
Till överst på sidan Gå ner
 
Vissnande gullviva [SV]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Fanfiction-
Hoppa till: