| Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] | |
|
+6Clovely Jacqie Katniss Rue Ghoul Buttercup 10 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Buttercup Sponsor
Distrikt : 7
| Rubrik: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] sön apr 15, 2012 9:33 am | |
| Ja, novellforumet var ju så himla tomt, så då tänkte jag lägga upp en väldigt kort sak som jag skrev på en SO-lektion en gång.
Pennor som skrapar mot pappren. Blad som vänds. De gemensamma andetagen. Klockans eviga tickande. Lysrörens dimmiga ljus mot salens smutsvita väggar. Tiden släpar sig fram. Den har förmodligen fastnat framför en tv med en kanelbulle någonstans i Värmland. Hjärnorna har också tagit en fikapaus verkar det som. Eleverna suckar tungt och trummar med pennorna mot borden. Men matteprovet är inte över än, och det märks. Decimeter tjocka högar med papper ligger på vaddera bänk. Ett plötsligt skratt från bortre bänkraden hörs. Eleverna reagerar inte ens på det vansinniga skrattet. Det vet vad som håller på att hända. Det är bara den första av eleverna som har blivit galen. Sjukvårdarna tar plats vid pojken som skrattar vansinnigt. De spänner vant fast honom på en bår och bär ut honom från klassrummet. När pojken avlägsnats från rummet blir tystnaden hel igen. Eleverna skriver och skriver. Läsk var inte tillåtet men om det hade varit det skulle eleverna rusat omkring som galna apor; ännu en anledning till varför föräldrarna var emot matteproven. Snart stank hela salen av svett. Svetten nådde nu, inte bara bildlikt talat, upp till anklarna. De elever som var erfarna nog tog på sig sina gasmasker. Den första eleven damp ner från sin stol och landade i svetten med ett plask. Den avsvimmade flickan bars snart ut av sjukvårdarna.
Ja, som sagt, sjukt kort, och det är inget vidare slut heller. Kanske ska jag fortsätta skriva på den? x3
Senast ändrad av Buttercup den sön apr 15, 2012 4:22 pm, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Ghoul President
Distrikt : 5
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] sön apr 15, 2012 4:13 pm | |
| | |
|
| |
Rue Tränar inför spelen
Distrikt : 11
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] mån apr 16, 2012 3:05 pm | |
| | |
|
| |
Katniss Tribute
Distrikt : 12
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] mån apr 16, 2012 3:46 pm | |
| Hehe den var ju härlig | |
|
| |
Jacqie Tränar inför spelen
Distrikt : 4
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] tis apr 17, 2012 5:34 pm | |
| Haha! Hur sjutton kom du på den här? | |
|
| |
Clovely Sponsor
Distrikt : 2
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] ons apr 18, 2012 8:25 am | |
| Oh! *Like*
Skriv gärna mer, den här var ju bra. xd | |
|
| |
Buttercup Sponsor
Distrikt : 7
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] ons apr 18, 2012 10:10 am | |
| Haha, omg, tack hörni! Trodde inte det skulle va några som läste den, (Y) x3 Tja, som sagt, jag skrev den på en tråkig SO lektion. Vi får se om jag lyckas skriva lika konstigt igen, men jag ska försöka, haha. Kan dock dröja ett tag då jag har annat att göra. ^^ | |
|
| |
Rävflickan Åker tåget
Distrikt : 5
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] lör apr 21, 2012 1:43 pm | |
| Jätte rolig! skulle bara säga att jag längtar till att få mer! | |
|
| |
Corriiz Vid slåttern
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] sön jun 17, 2012 12:10 pm | |
| Bra | |
|
| |
Pixi Odair Vid slåttern
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] lör aug 11, 2012 4:33 pm | |
| Haha, jättebra! Jag skulle vilja ha mer | |
|
| |
Mrs Sugarcube Odair Vid slåttern
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] mån jun 03, 2013 2:09 pm | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] | |
| |
|
| |
| Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] | |
|