Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]

Gå ner 
+6
Clovely
Jacqie
Katniss
Rue
Ghoul
Buttercup
10 posters
FörfattareMeddelande
Buttercup
Sponsor
Sponsor
Buttercup


Kvinna

Inlägg : 136

Distrikt : 7

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimesön apr 15, 2012 9:33 am

Ja, novellforumet var ju så himla tomt, så då tänkte jag lägga upp en väldigt kort sak som jag skrev på en SO-lektion en gång.


Pennor som skrapar mot pappren. Blad som vänds. De gemensamma andetagen. Klockans eviga tickande. Lysrörens dimmiga ljus mot salens smutsvita väggar.
Tiden släpar sig fram. Den har förmodligen fastnat framför en tv med en kanelbulle någonstans i Värmland.
Hjärnorna har också tagit en fikapaus verkar det som. Eleverna suckar tungt och trummar med pennorna mot borden. Men matteprovet är inte över än, och det märks. Decimeter tjocka högar med papper ligger på vaddera bänk.
Ett plötsligt skratt från bortre bänkraden hörs. Eleverna reagerar inte ens på det vansinniga skrattet. Det vet vad som håller på att hända. Det är bara den första av eleverna som har blivit galen.
Sjukvårdarna tar plats vid pojken som skrattar vansinnigt. De spänner vant fast honom på en bår och bär ut honom från klassrummet.
När pojken avlägsnats från rummet blir tystnaden hel igen. Eleverna skriver och skriver. Läsk var inte tillåtet men om det hade varit det skulle eleverna rusat omkring som galna apor; ännu en anledning till varför föräldrarna var emot matteproven.
Snart stank hela salen av svett. Svetten nådde nu, inte bara bildlikt talat, upp till anklarna. De elever som var erfarna nog tog på sig sina gasmasker.
Den första eleven damp ner från sin stol och landade i svetten med ett plask. Den avsvimmade flickan bars snart ut av sjukvårdarna.


Ja, som sagt, sjukt kort, och det är inget vidare slut heller. Kanske ska jag fortsätta skriva på den? x3


Senast ändrad av Buttercup den sön apr 15, 2012 4:22 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimesön apr 15, 2012 4:13 pm

Hahahah skriv mer!
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Rue
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Rue


Kvinna

Inlägg : 91

Distrikt : 11

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimemån apr 16, 2012 3:05 pm

Haha mer.
Till överst på sidan Gå ner
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimemån apr 16, 2012 3:46 pm

Hehe den var ju härlig Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimetis apr 17, 2012 5:34 pm

Haha!
Hur sjutton kom du på den här? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Clovely
Sponsor
Sponsor
Clovely


Kvinna

Inlägg : 183

Distrikt : 2

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimeons apr 18, 2012 8:25 am

Oh! *Like*

Skriv gärna mer, den här var ju bra. xd
Till överst på sidan Gå ner
Buttercup
Sponsor
Sponsor
Buttercup


Kvinna

Inlägg : 136

Distrikt : 7

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimeons apr 18, 2012 10:10 am

Haha, omg, tack hörni! Trodde inte det skulle va några som läste den, (Y) x3
Tja, som sagt, jag skrev den på en tråkig SO lektion. Vi får se om jag lyckas skriva lika konstigt igen, men jag ska försöka, haha. Kan dock dröja ett tag då jag har annat att göra. ^^
Till överst på sidan Gå ner
Rävflickan
Åker tåget
Åker tåget
Rävflickan


Kvinna

Inlägg : 24

Distrikt : 5

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimelör apr 21, 2012 1:43 pm

Jätte rolig! skulle bara säga att jag längtar till att få mer!
Till överst på sidan Gå ner
Corriiz
Vid slåttern
Vid slåttern
Corriiz


Kvinna

Inlägg : 6

Distrikt : 4

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimesön jun 17, 2012 12:10 pm

Bra Smile
Till överst på sidan Gå ner
Pixi Odair
Vid slåttern
Vid slåttern
Pixi Odair


Kvinna

Inlägg : 9

Distrikt : 4

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimelör aug 11, 2012 4:33 pm

Haha, jättebra!
Jag skulle vilja ha mer Cool
Till överst på sidan Gå ner
http://Mugglarportalen.se
Mrs Sugarcube Odair
Vid slåttern
Vid slåttern
Mrs Sugarcube Odair


Kvinna

Inlägg : 6

Distrikt : 4

Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitimemån jun 03, 2013 2:09 pm

Oh meeeer! xD
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] Empty
InläggRubrik: Sv: Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]   Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak] I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ett ganska så vanligt matteprov [Lite galen halvflummig sak]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Novellforumet-
Hoppa till: