Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Boktips för sommaren.

Gå ner 
+11
Finnick
Foxface
Peeta
Eshi
moimoji
Ekkiis
JMason
Rue
Ghoul
lillamymitch
Katniss
15 posters
FörfattareMeddelande
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 6:59 am

Hej hopp.
Tänkte att det vore kul med lite boktips inför sommaren. Jag vet att många direkt tänker Hungerspelen men försök i detta fall att tänka på nägot annat då den rean finns med på min boklista tillsammans med Cirkeln. ^_^
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
lillamymitch
Medborgare
Medborgare
lillamymitch


Kvinna

Inlägg : 1

Distrikt : 9

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: ...   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 9:48 am

Oooh, ja Hungerspelen kommer alltid tillbaka hela tiden. Men det är mest Carolyn McCormick som läser nu för tiden. Jag har inte riktigt tiden själv.

Men inte för sommaren hade jag tänkt att ta mig igenom Lauren Kate's serie om Lucinda Prince (Fallen, Torment osv). Även Becca Fitzpatrick's serie får vara med på ett hörn. Annars är min lista väldigt, väldigt lång. Och cirkeln finns faktiskt också med Smile
Till överst på sidan Gå ner
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 1:45 pm

Den tackar vi artigt för! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 3:59 pm

Harry Potter serien såklart då, men annars har jag en favorit serie som heter 'Skulduggery Pleasant'. Antar att den kanske är för 11-15 åringar eller något men den är verkligen rolig och bra! Har läst om serien flera gånger på engelska, hittils finns det sju böcker i serien tror jag... Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 4:26 pm

På åååh jag älskar Harry Potter. Jag tipsar om Irene Huss, svenskt kriminaldrama. Smile
Fantastiskt mysläs med spänning en regnig dag eller på stranden.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Ghoul
President
President
Ghoul


Kvinna

Inlägg : 257

Distrikt : 5

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 8:39 pm

Apropå Cirkeln, jag har hört att den ska vara bra. Är den värd att försöka med? Vad handlar den om? :p
Till överst på sidan Gå ner
https://panemportalen.swedishforum.net
Katniss
Tribute
Tribute
Katniss


Kvinna

Inlägg : 339

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimefre apr 06, 2012 10:48 pm

<P>Tonåringar och häxeri Wink</P>
Till överst på sidan Gå ner
http://www.jordan.studio.nu
Rue
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Rue


Kvinna

Inlägg : 91

Distrikt : 11

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimelör apr 07, 2012 1:37 pm

Harry potter eller kanske Twilight.
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimelör apr 07, 2012 2:05 pm

Jag tycker Fablehaven-böckerna är väldigt bra! ^^
Till överst på sidan Gå ner
Ekkiis
Åker tåget
Åker tåget
Ekkiis


Kvinna

Inlägg : 22

Distrikt : 1

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimelör apr 07, 2012 2:55 pm

Hmm.. Jag läser inte så mycket, så jag vet inte riktigt. Twilight är typ det enda jag har läst och tyckt att det var bra förutom Harry Potter och Hungerspelen(har bara läst lite i thg).

Men ett par böcker som jag nyligen har köpt som jag tycker verkar vara bra är:

Fallen ängel
Mer än ögat ser
Vampyrens märke
Till överst på sidan Gå ner
Rue
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Rue


Kvinna

Inlägg : 91

Distrikt : 11

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 5:12 pm

Eller Skämmerskans dotter jag älskar den bokserien.
Till överst på sidan Gå ner
moimoji
Deltagare
Deltagare
moimoji


Inlägg : 11

Distrikt : 11

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 7:44 pm

Harry Potter och såklart hungerspelen Razz Samurajens döttrar är även bra! :-D
Till överst på sidan Gå ner
Eshi
Medborgare
Medborgare
Eshi


Kvinna

Inlägg : 4

Distrikt : 4

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimemån apr 09, 2012 7:52 am

Jag gillar Cirkeln men också Vampyrens märke, fast jag är då inte så säker på vilken boksort du gillar ^^
Till överst på sidan Gå ner
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimemån apr 09, 2012 12:57 pm

Fallen ängel och Förlorad ängel är två riktigt grymma böcker. Jag tycker också om Meg Cabot's böcker. Samt 'Mycket mer än så' med Sarah Dessen, även hennes andra bok 'Mitt perfekta liv' är också bra. Dem är liksom gulliga och charmiga. Och om ni vill ha en verklig sommarläsning kan jag säga att 'Sommaren jag blev vacker' och 'Ingen sommar utan dig' är två bra böcker ur samma serie, dock har jag inte läst den tredje boken. Sad
Till överst på sidan Gå ner
Foxface
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Foxface


Kvinna

Inlägg : 80

Distrikt : 7

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimemån apr 09, 2012 1:59 pm

Jag rekommenderar serien "De levande döda"
Den handlar då om typ barn som kämpade emot de sjuka vuxna. De vuxna är smittade av en sjukdom som gör dem zombie-liknande.

"De jagar dig
De sliter dig i stycken
De äter upp dig"

Borde kanske inte läsas utav lättskrämda personer xD
Till överst på sidan Gå ner
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimemån apr 09, 2012 2:03 pm

Foxface skrev:
Jag rekommenderar serien "De levande döda"
Den handlar då om typ barn som kämpade emot de sjuka vuxna. De vuxna är smittade av en sjukdom som gör dem zombie-liknande.

"De jagar dig
De sliter dig i stycken
De äter upp dig"

Borde kanske inte läsas utav lättskrämda personer xD

Ohoh, jag är lättskrämd. D:
Till överst på sidan Gå ner
Finnick
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Finnick


Kvinna

Inlägg : 70

Distrikt : 11

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimetis apr 10, 2012 8:50 pm

Om ni vill få sömnlösa nätter på sommaren, så tipsar jag om Agatha Christie... Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.alwaforever.blogg.se
Joshie
Deltagare
Deltagare
Joshie


Kvinna

Inlägg : 11

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimeons apr 11, 2012 9:29 am

Jag kan rekommendera Fallen Ängel och Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick. Den trdje och avslutande delen kommer i maj tror jag.. Och Vampire Academy-serien av Richelle Mead.
Till överst på sidan Gå ner
Salazar1
Vid slåttern
Vid slåttern
Salazar1


Kvinna

Inlägg : 6

Distrikt : 1

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimeons apr 11, 2012 12:40 pm

Beautiful Dead, Afrodite-böckerna och TRE! alla är serier och de första böckerna är Jonas bok (BD), kommerinteihåg(AB) och Ett hål i själen(TRE)
Till överst på sidan Gå ner
http://jossescrazylife.bloggplatsen.se/
Finnick
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Finnick


Kvinna

Inlägg : 70

Distrikt : 11

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimeons apr 11, 2012 1:58 pm

Salazar1 skrev:
Beautiful Dead, Afrodite-böckerna och TRE! alla är serier och de första böckerna är Jonas bok (BD), kommerinteihåg(AB) och Ett hål i själen(TRE)
Min kompis har läst afrodite böckerna. Är de bra? ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://www.alwaforever.blogg.se
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimeons apr 11, 2012 2:00 pm

Joshie skrev:
Jag kan rekommendera Fallen Ängel och Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick. Den trdje och avslutande delen kommer i maj tror jag.. Och Vampire Academy-serien av Richelle Mead.

Jag håller med ^^
Till överst på sidan Gå ner
Buttercup
Sponsor
Sponsor
Buttercup


Kvinna

Inlägg : 136

Distrikt : 7

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimesön apr 22, 2012 4:32 pm

Här kommer jag med mina tips, haha. Vet dock inte om det är någon som tycker om de böcker jag läser, haha. Men här är lite tips iaf:

Tunnlar, av Gordon och William. Det är en jättebra serie på (än så länge, tror jag) 5 böcker. Första boken är kanske lite seg, men den blir faktiskt jättebra sen, haha.
Darren Shan, Darren Shan. Haha, ja, författaren har samma namn som huvudkaraktären. Detta är en serie på jag tror det är 12 böcker. Det handlar om Darren som blir förvandlad till en halv vampyr.. Rekommenderas starkt! Very Happy
Vargbröder, Michelle Paver. Också en jättebra serie på 6 böcker.
Till överst på sidan Gå ner
Primie
Deltagare
Deltagare
Primie


Inlägg : 13

Distrikt : 12

Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitimeons apr 25, 2012 7:07 pm

Jag säger nog trilogin om Härskarringen, Harry Potter, Septimus Heap, Den mörka materian trilogin, Bläckhjärta trilogin.. kommer inte på nåt fler nu. Smile (och Hungerspelen såklart)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Boktips för sommaren. Empty
InläggRubrik: Sv: Boktips för sommaren.   Boktips för sommaren. I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Boktips för sommaren.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Off topic-
Hoppa till: