Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Hungerspelen 74 - Cato Hutcher

Gå ner 
+2
Rue
EMELESEL
6 posters
FörfattareMeddelande
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 10:16 am

Hallojsan
Jag tänkte börja skriva en liten FF om Hungerspelen. Dvs. de 74 Hungerspelet om man nu vill vara exakt. Huvudpersonen är ingen mindre än....CATO!
Han har fått sig ett efternamn i den här också, han heter Cato Hutcher. Jag tyckte det passade ok, om ni tänker efter så kan ni kanske komma på vart det kommer ifrån.
Jag är fortfarande inte riktigt säker på om det blir en lite mer påhittad historia eller en som följer det ”verkliga” Hungerspelet det året. Ni som har läst boken kan kanske ana vad som kommer att hända i så fall, men det kanske kan bli aningen intresant ändå?
Eftersom det är en fanfic så kommer den (om jag nu skriver som det sistnämnda) inte att följa boken helt heller.
Jag tror inte att jag rekomenderar att man läser den om man är under 11, dels för att själva storyn i grund och botten inte alls är barnvänlig. Och sen för att det kan bli lite...obarnvänligt i vissa kapitel. Så om du är känslig, läs inte.

Enjoy!
Skulle vara kul att få ett par läsare också ;D

Titel: Hungerspelen 74 – Cato Hutcher
Raiting: pg 13
Kapitel: 2 hittills
Språk: Svenska
Färdigskriven: Nopp
Tror det var allt...

Har ett litet första kapitel här som är ganska kort, kommentera om du tycker det är bra/dåligt eller om jag ska lägga upp ett kapitel till

Epilog
Det var under våren när det 74 Hungerspelet snart skulle ta sin början. Slåtterdagen närmade sig, och Cato Hutcher var snart färdig med sin träning. Han hade fyllt 18, och hade totalt med 6 lotter i dragningen. Sex chanser att bli Spelare. Men det här året skulle han inte bry sig om de där sex små lotterna, det här året skulle han vara färdigutbildad.

Kapitel 1
Cato Hutcher lever i Distrikt 2, ett trivsamt liv tillsammans med sin pappa. Han har inga vänner, och ägnar hela sin vakna tid åt att träna. Han tränar inför det 74 årliga Hungerspelen. Just det 74 har han sett fram emot i hela sitt liv, för nu är han färdigutbildad. Han har gått igenom den livslånga träning som erbjuds för pojkar och flickor i Distriktet sedan de fyllt 5 år. Idag är han en äkta Karriärist.
Morgonen börjar som vanligt med en och en halv timmes uppvärmning. Cato bryr sig inte om de andra tränande, utan springer, lyfter vikter, klättrar och övar på att kasta spjut ensam medan de andra går igenom grunderna för överlevnad. De andra som tränar idag är pojkar och flickor i åldrarna 5-18 år. När de andra äntligen är klara med överlevnadssnacket är det dags för vapen övningarna för dagen.
Cato väljer ett av de större, bättre balanserade svärden som står i hörnet av vapenförrådet. Clove är också där och hämtar knivar. Clove är flickan som också är färdigutbildad det här året. Hon är ganska kort, har långt brunt hår och har ägnat hela sin barndom åt att kasta knivar åt alla håll. Ungefär som Cato har ägnat hela sin åt att öva med svärd. Det har gjort de båda till mästare. Clove flinar mot honom och han flinar tillbaka genom rummet, det är den sortens elaka flin som de brukar ge varandra när det är dags att öva med vapen De andra deltagarna har inte en chans känns det ibland som det betyder. Fast det bryr han sig egentligen inte om. Han är ju överlägsen de andra deltagarna iallafall.
Cato slår sönder träningsdockorna lika effektivt som vanligt den dagen, medan han fantiserar om sig själv som spelare, och inte minns vinnare av Hungerspelen det här året. Han tittar roat och överlägset på de som inte fått någon träning, de som fått ägna sitt liv åt att försöka fixa fram material och bra övningar åt de nuvarande Karriäristerna. De verkar inte gilla att han redan gjort de nya träningsdockorna oanvändbara. Det är ert jobb att skaffa nya.


^Kopierat från min ff på Mugglis.
Till överst på sidan Gå ner
Rue
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Rue


Kvinna

Inlägg : 91

Distrikt : 11

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 10:18 am

Jättebra!! Very Happy
Jag läser den oxå på Mugglis. Very Happy


Senast ändrad av Rue den mån apr 09, 2012 10:22 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 10:21 am

Hihi...
Tack Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Foxface
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Foxface


Kvinna

Inlägg : 80

Distrikt : 7

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 10:55 am

Läser den ju också på mugglis, men den är lika bra här Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:15 am

Haha, tacktack då Very Happy
Vadf heter du på mugglis då?
Till överst på sidan Gå ner
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:31 am

Jätte bra Smile Jag tror jag har läst den på mugglis. ^^
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:34 am

O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:36 am

EMELESEL skrev:
O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy

Jappjapp Smile Däremot följer jag den nog inte. Jag är inte säker. HarryPotterAndTheHungerGames Smile
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:40 am

Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy

Jappjapp Smile Däremot följer jag den nog inte. Jag är inte säker. HarryPotterAndTheHungerGames Smile
Oho! Det var du Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:46 am

EMELESEL skrev:
Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy

Jappjapp Smile Däremot följer jag den nog inte. Jag är inte säker. HarryPotterAndTheHungerGames Smile
Oho! Det var du Very Happy


Whut? Vet du vem jag är? O_o
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 11:49 am

Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy

Jappjapp Smile Däremot följer jag den nog inte. Jag är inte säker. HarryPotterAndTheHungerGames Smile
Oho! Det var du Very Happy


Whut? Vet du vem jag är? O_o
Yeh! På Mugglis, du så ju vem du var! ;D
Till överst på sidan Gå ner
Peeta
Tribute
Tribute
Peeta


Kvinna

Inlägg : 307

Distrikt : 12

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 12:00 pm

EMELESEL skrev:
Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy

Jappjapp Smile Däremot följer jag den nog inte. Jag är inte säker. HarryPotterAndTheHungerGames Smile
Oho! Det var du Very Happy


Whut? Vet du vem jag är? O_o
Yeh! På Mugglis, du så ju vem du var! ;D

Men du sa ju: "Oho! Det var du Very Happy" :c
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 12:12 pm

Har läst den på Mugglis, den är jättebra!^^
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimemån apr 09, 2012 2:19 pm

Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
Peeta skrev:
EMELESEL skrev:
O, du också? Very Happy
Vad heter du där då? O.o
Tack så mycket föresten Very Happy

Jappjapp Smile Däremot följer jag den nog inte. Jag är inte säker. HarryPotterAndTheHungerGames Smile
Oho! Det var du Very Happy


Whut? Vet du vem jag är? O_o
Yeh! På Mugglis, du så ju vem du var! ;D

Men du sa ju: "Oho! Det var du Very Happy" :c
Vaa? o.o Nu fattar jag inte..
Till överst på sidan Gå ner
Jacqie
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
Jacqie


Kvinna

Inlägg : 57

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimelör apr 14, 2012 2:38 pm

Bra!
Kan man tänka sig ett till kapitel?
Till överst på sidan Gå ner
EMELESEL
På intervjun
På intervjun
EMELESEL


Kvinna

Inlägg : 163

Distrikt : 4

Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitimelör apr 14, 2012 6:38 pm

Tack! Smile Har inte kapitlena just nu, men imorrn kan jag nog Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hungerspelen 74 - Cato Hutcher Empty
InläggRubrik: Sv: Hungerspelen 74 - Cato Hutcher   Hungerspelen 74 - Cato Hutcher I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Hungerspelen 74 - Cato Hutcher
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Om du var med i hungerspelen...
» Hungerspelen FanPics!
» Hungerspelen Stockholm!! ^^
» Peeta Mellark [Hungerspelen] [SV]

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Fanfiction-
Hoppa till: