Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 [PRS] JMason och Louisen.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:16 pm

Först, vilket år?
Vilket district ska vi vara från, vi ska väl vara från samma?
Tjej eller kille?
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:17 pm

Vill gärna vara tjej, Kanske distrikt 7?
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:19 pm

DISTRICT 7 BLIR PERFECT! :'D
Vänta... jag kom på en grej. Varför kan vi inte rollspela det 50:e hungerspelet, ingen av oss kommer vinna och vi båda kan vara tjejer! Haha, jag suger på att rolla som kille.
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:25 pm

JMason skrev:
DISTRICT 7 BLIR PERFECT! :'D
Vänta... jag kom på en grej. Varför kan vi inte rollspela det 50:e hungerspelet, ingen av oss kommer vinna och vi båda kan vara tjejer! Haha, jag suger på att rolla som kille.

Okej. Smile
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:31 pm

Jag skrev om min karaktär på den dära "Min deltagare"-grejen på min sida. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:41 pm

JMason skrev:
Jag skrev om min karaktär på den dära "Min deltagare"-grejen på min sida. Smile

min med
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:43 pm

Har läst den nu. Ska vi börja på slåtterdagen? ^^
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:47 pm

JMason skrev:
Har läst den nu. Ska vi börja på slåtterdagen? ^^

Slåtterdagen o.o?
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:49 pm

Louisen skrev:
JMason skrev:
Har läst den nu. Ska vi börja på slåtterdagen? ^^

Slåtterdagen o.o?
Ja, du vet, när spelarna väljs ut? o.o
eller det heter "the reaping" på engelska...
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:50 pm

JMason skrev:
Louisen skrev:
JMason skrev:
Har läst den nu. Ska vi börja på slåtterdagen? ^^

Slåtterdagen o.o?
Ja, du vet, när spelarna väljs ut? o.o
eller det heter "the reaping" på engelska...

Ahaaa, haha jag glömmde de XD
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 6:51 pm

Louisen skrev:
JMason skrev:
Louisen skrev:
JMason skrev:
Har läst den nu. Ska vi börja på slåtterdagen? ^^

Slåtterdagen o.o?
Ja, du vet, när spelarna väljs ut? o.o
eller det heter "the reaping" på engelska...

Ahaaa, haha jag glömmde de XD
Alla glömmer ibland. Wink
Nä, men ska vi börja där?
Ska du eller jag börja?
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 7:30 pm

Louisen skrev:
JMason skrev:
Louisen skrev:
JMason skrev:
Har läst den nu. Ska vi börja på slåtterdagen? ^^

Slåtterdagen o.o?
Ja, du vet, när spelarna väljs ut? o.o
eller det heter "the reaping" på engelska...

Ahaaa, haha jag glömmde de XD
DU kan.
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 08, 2012 7:36 pm

Jag börjar imorgon, är för trött för att rolla nu. x)
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimemån apr 09, 2012 3:57 pm

Jag börjar då. Smile
___

Marylin vakande tidigt idag, hon var rädd. Rädd över vad som kanske skulle hända idag. Hon tassade sakta upp ur sängen och gick ner till mor, som redan var vaken.
"Kunde du inte heller sova?", frågade mor när Marylin kom till henne.
Marylin förstod att mor också var orolig, kanske mer orolig än vad Marylin själv var. Detta år skulle det vara kvartssekelkuvning, denna gång skulle dubblelt så många delta.
"Nej", viskade Marylin och satte sig i sin mors knä.
De satt sådär ett tag, med tystnaden som enda sällskap.

Restan av dagen flöt på; mor hängde tvätt, Marylin målade och de var ganska tysta. Den här gången målade Marylin en vit ros, en vit ros med en blodfläck. Hon gillade att måla blommor. Marylin var mycket duktig på detaljer.
"Vad fin", viskade en röst bakom Marylin. "Fin, men hemsk."
Marylin ryckte till, det var mor som pratade med henne.
"Tack", viskade Marylin tillbaka.

((OOC: Det blev ganska kort))
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimetis apr 10, 2012 10:28 am

Jepp Smile
_________

Lestara vaknade med ett ryck. Hon var helt kallsvettig. Hennes syster kom fram till henne och frågade vad jag hade drömt. "En mardröm", svarade hon tyst och kravlade sig upp från sängen. Hon var orolig över vad som skulle hända idag. Det var dubbelt så många som skulle delta. Lestara och hennes syster satt tysta och tittade på varandra. Men plötsligt började Sammie prata. "Vad ska jag göra om du kommer med och inte jag, jag vill inte förlora dig", sa Sammie och fick tårar i ögonen. "Men kära syster, vad gör jag om du kommer med och inte jag?", svarade Lestara och fick tårar i ögonen hon med. Båda skakade på huvudet och kramade om varandra.

De gjorde saker som de gjorde alla andra dagar. Men idag gick alltid så fort. Lestara och Sammie gick ut och satte sig vid ett träd och pratade om vad som skulle hända. "Jag gör vad som helst för dig, du ska inte oroa dig om jag kommer med", sa Lestara och tog sin systers hand.
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimeons apr 11, 2012 1:36 pm

Det hände inte så mycket mer på en stund. Marylin och hennes mor åt lite soppa och bröd medans de väntade på att tiden skulle ticka fram.
När de hade ätit tog mor fram en vit, lång klänning åt Marylin. Marylin satte på sig den och mor flätade hennes lockiga hår.
"Titta, så fin du blev", log mor när hon var klar.
Marylin kunde inte annat än hålla med, hon log.

En stund senare var de påväg till torget, där "ceremonin" skulle ske.
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimetor apr 12, 2012 7:58 am

Ingen av dom sa något tills mor ropade in dom att de skulle äta. De åt någon gryta. Sedan började Lestara och Sammie göra iordning sig. Sammie tog på sig en ljusgrå klänning och Lestara en vit tunn klänning. Sedan var de påväg dit cermonin skulle hållas. Lestara tog Sammis han och tryckte den hårt i sin.
Till överst på sidan Gå ner
JMason
Tränar inför spelen
Tränar inför spelen
JMason


Kvinna

Inlägg : 95

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimetor apr 12, 2012 8:42 am

OOC: Är det bara jag som stör mig på rubriken? Du har ju bytt namn nu. D:
__

Marylin gav sin mor en kram innan hon ställde sig vid de andra fjortonåringarna. Alla omkring henne såg oroliga ut. På scenen klev en kvinna med stort lila hår fram. Hennes kläder var i knallrosa och hon hade väldigt mycket smink i ansiktet. Kvinnan hette Candice. Candice babblade på om hur hon älskade det här och så vidare. Borgmästaren berättade den årliga berättelsen, sedan var det dags för dragningen.
"Damerna först", finittrade Candice innan hon sänkte ner sin hand i det stora klassklotet.
Marylin höll andan och hoppades att hennes namn inte stod på lappen.
"Vår första kvinnliga deltagare blir... Marylin Rose"
Marylin stelnade till, det kändes som om hon skulle svimma. Hon började sakta gå, alla omkring henne tittade medlidsamt på henne. Marylin ville bara springa iväg och gråta, men det gick inte. Marylin var tillslut framme vid podiumet, hon fick en snabb kram av Candice innan Candice skulle dra vem som skulle vara den andra kvinnliga deltagaren.
Till överst på sidan Gå ner
Clove
Åker tåget
Åker tåget
Clove


Kvinna

Inlägg : 23

Distrikt : 7

[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitimesön apr 22, 2012 4:04 pm

Lestara kramade om sin familj och ställde sig i högen av de andra i hennes ålder. En kvkinna med lila stort och krulligt hår steg fram. Borgmästaren gjorde som han alltid gjorde, berättade den årliga berättelsen. Kvinnan med det stora lila håret gick fram till de stora glasklotet där tjejernas namn låg. Hon drog upp en lott,
"Vår första kvinnliga deltagare blir.... Marlyn Rose"
Marlyn? Skulle hon delta. Lestara kände henne inte så väl, men hon visste vem det var. Nu skulle den andra tjejen bli dragen...
"Den andra kvinnliga deltagaren är..... Lestara Janger, grattis"
Lestara tappade andan. Skulle JAG delta? Jag? Lestara kände att hon inte var redo för det här. Med tunga steg klev hon upp för trappan, fick en kram av Candice, som den lila håriga kvinnan hette, och så ställde hon sig bredvid Marlyn.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





[PRS] JMason och Louisen. Empty
InläggRubrik: Sv: [PRS] JMason och Louisen.   [PRS] JMason och Louisen. I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
[PRS] JMason och Louisen.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Rollspelsforumet-
Hoppa till: